25 Mac 2009

feewitttt!!!

Tersebutkisah di sebuah negeri yang aman makmur, rajanya sangat alim dan berpengaruh, sehinggakan setiap kata-katanya menjadi makbul¿..maklumlah, rajakan ada tulah¿¿.satu lagi, dah jadi raja,biasalah mesti ada seorang putri, dan dah anak raja mestilah putri ni seorang yang cantik, malahan dalam negeri tu dialah yang paling cantik¿¿dan satu lagi trend, raja ada empat pembesar yang bijaksana dan bijak dan sana¿..Perdana Menteri, Laksamana, Temenggung dan Shah bandar¿.

Suatuhari, raja telah mendapat undangan dari negeri jiran, zaman dulu, jarak perjalanan menjadi jauh sebab tak de kereta yg enjin dua tiga lejang,tak de minyak pelincir yang lincir cam sekarang, tak de plak kapalterbang..tak de tsunami.eh¿t'sasul¿

So far so good...terfikirlah raja ni, macamana ni, perjalanan pergi aja dah mengambi lmasa dua bulan, tu pun naik kuda tuh, pergi balik adalah empat bulan¿¿..sapalah nak jaga putri nya yang tengah mekar tuh, bimbang jugak rasa di hati, nanti kang kena r..g..l ke, kena c..b..l ke?? Makaraja pun mengambil keputusan untuk pergi ke negeri jiran, tetapi berkatalah raja pada dirinya "Barang siapa menganggu putriku, bala akan menimpa ke atasnya!!!¿..

Makaraja pun pergilah¿udah empat bulan lebih, raja pun baliklah kenegerinya, di dapatinya ramai lelaki yang muda-muda menjadi buta sebelah, taulah raja yang mereka tu semua melihat puteri dengan pandangan tak baik¿.

Baginda memanggil ke 4 pembesarnya mengadap¿.

Datuk Laksmana menjadi tempang : Ampun tuanku, patik Cuma berjala-jalan dengan tuan puteri"¿.

Datuk Shahbandar menjadi kudung " Ampun tuanku, patik Cuma memegang tangan tuan puteri"¿.

Datuk temenggung plak buta matanya 'Ampun tuanku, patik Cuma melihat puteri mandi'¿¿.

Dalam keempat2 pembesarnya, hanya perdana menteri yang kelihatan normal, maka berbesar hati lah raja kerana menyangka Perdana Menteri seorang yang setia dan taat¿.

"Amfun fuanku, fafhik fak fuat afa-afa fat fuan futri, fafik fuma fuat feeewitt!!!¿.."
(ampuan tuanku, patik tak buat apa-apa kat tuan putri, patik Cuma buat feewittt¿) kata perda menteri¿¿.
Blogged with the Flock Browser

Tiada ulasan:

Catat Ulasan